Parafia św. Andrzeja Boboli w Lidzbarku Warmińskim

13.00 - z wyjątkiem lipca i sierpnia
18.00 - msza św. z udziałem młodzieży
Spowiedź św.
w czasie każdej mszy św.

Dni powszednie

6.30
7.00 - z wyjątkiem Adwentu
16.30 - I piątek m-ca (oprócz wakacji)
18.00
Spowiedź św. w czasie każdej mszy św.  W I czwartki m-ca od godz. 17.00,   w I piątki miesiąca m-ca od 16.15.

Kancelaria

12 8855 0004 2001 0000 1007 0001

04-06.10.2019 - AUTOKAROWA PIELGRZYMKA DO WILNA

/assets/Uploads/_resampled/SetRatioSize253189-IMG-20191005-184321.jpg

W dniach od 04 do 06 października odbyła się pielgrzymka, której celem było odwiedzenie Trok, Wilna i Kowna. W pielgrzymce brało udział ponad 40 osób. Rozpoczęliśmy maszą św. w kościele Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Trokach, następnie zwiedziliśmy trocki zamek  i zjedliśmy  tradycyjny karaimski posiłek. Kolejnym etapem pielgrzymki było Wilno, gdzie czekały na nas pokoje w Eco Hotelu. Po zakwaterowaniu każdy miał już czas wolny, który poświęcić można było m.in.  na zwiedzanie Wilna nocą. Kolejny dzień rozpoczęliśmy śniadaniem, po nim udaliśmy się na mszę św. do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego. Zaraz po mszy św. ruszyliśmy wraz z naszą przewodniczką p. Ulą do miejsc bliskich każdemu Polakowi. Zwiedziliśmy m.in. kościóły św. Anny, św. Apostolów Piotra i Pawła, Bazylikę archikaterdralną św. Stanisława i Władysława, kościół Św. Ducha, a także cerkiew prawosławną Ducha Św. i Ostrą Bramę. Dla chwili wytchnienia i refleksji udaliśmy się do muzem Adama Mickiewicza, gdzie poznaliśmy historię jego twórczości opowiedzianą niezwykle barwnie przez kustoszy muzem,  bogatą w nieznane ciekawostki i  anegdoty z jego życia prywatnego. Punktem obowiązkowym była oczywiście Góra Trzech Krzyży i możliwość obejrzenia panoramy Wilna w całej okazałości. Kolejnym naszym celem był dom św. siostry Faustyny, który zachował się pośród kompleksu nowych budynków. Przy krzyżu obok domu odmówiliśmy wspólnie Koronkę do Miłosierdzia Bożego, a nasz opiekun ks. Józef obdarował każdego cytatem z Pisma Św., który ma być drogowskazem w naszym życiu. Ostatnim celem podróży drugiego dnia był cmentarz na Rosie, gdzie udaliśmy sie po obiadokolacji. Niedzielę rozpoczęliśmy mszą św. w Ostrej Bramie przed obrazem Matki Miłosierdzia. Następnie udaliśmy sie do hotelu na śniadanie, wykwaterowanie i ruszyliśmy do Kowna. Tam, mimo przenikliwego zimna odbyliśmy spacer wokół zamku, odwiedzilimy kościół św. Jerzego, Starówkę z Ratuszem, Bazylikę św. Piotra i Pawła i  obejrzliśmy most Wielkiego Księcia Litewskiego Witolda. Zmęczeni lecz pełni wrażeń i wspomnień ok. godz. 20. 00 wróciliśmy do Bartoszyc.

Dziękujemy p. Joli Kowalewskiej z Biura Turystycznego za organizację i opiekę podczas całej pielgrzymki oraz p. Wiktorowi Rojkowi naszemu niezastąpionemu kierowcy, który bezpiecznie nas dowiózł do celu.